Retur fra Berlin

Så har jeg atter haft en skøn uge i Berlin. Det er så små ved at være blevet en vane eller tradition om man vil, at jeg smutter en uge til Berlin. Gerne omkring Kristi Himmelfarts ferien. For første gang var jeg denne gang alene hele ugen, normalt har jeg en veninde med nogle af dagene. Det var egentlig også planen i år, men ikke alt bliver som planlagt. Ofte har jeg hjemmefra planlagt en masse jeg vil se, det havde jeg ikke i år, der var planen blot at slappe af og nyde byen. Og det har virkelig været en skøn uge. Jeg skulle lige ind i rytmen og minde mig selv om, at det var ok ikke at se en masse, men at sove længe, sidde på en cafe og læse i flere timer og i det hele tage den med ro. Jeg har vandret rundt på må og få. Nydt byens mange og meget forskellige bydelen og det kæmpe udbud af helt vidunderlige og hyggelige cafeer. Godt inspireret af en veninde, der var så sød at sende sin “gode cafeer og spisesteder i Berlin”-lister og af Frøken Kræsens Berlin guide. Hurra for inspirerende blogs og gode anbefalinger. Selv er jeg virkelig dårlig til at huske at få skrevet navn og adresse ned på de gode steder. Jeg tror altid, at jeg kan huske det. Det er bare ikke helt tilfældet. Nu kalder hverdagen atter og jeg ved, at når jeg først er midt i den, så er det slet ikke så ringe endda, men en uge mere med læsning, cafe-hygge og vandring i byens gader havde nu heller ikke været af vejen. 

   
                                              

Skriv et svar

