Til bogmesse i Bologna

så er jeg ikke alene på den anden side af en helt fantastisk Beijing tur, men også på den anden side af dette års Bologna Children’s Book Fair. Det var min femte Bologna messe. Første gang var i – tror jeg – 2004, hvor jeg var af sted med Center for Børnelitteraturs HC Andersen gruppe og så har jeg været fire gange med Forlaget. Alle ture har været gode, men jeg tror alligevel, at dette har været den bedste. Gode møder, god tid til fordybelse og tid til at snuse rundt på de mange stande, godt selskab, dejlig mad og det mest fantastiske forårsvejr. Og bedst af alt; Jesper Wung-Sungs vidunderlige bog, Ud med Knud er nomineret til Nordisk Råds børne- og ungdomslitteraturpris. Det er vildt stort og jeg må bare indrømme, at jeg er helt utrolig stolt, lykkelig og rørt. Jeg er glad for alle de af Jespers bøger, jeg har været redaktør for, men Ud med Knud har en ganske særlig plads i mit hjerte, så det er så vidunderligt med denne flotte anerkendelse af bogen og af forfatteren. Offentliggørelsen blev et fantastisk punktum på dejlige Bologna dage, fejret med en god frokost og hyggelig stund i solen. Hjemvendt er jeg fyldt med fornyet energi, inspiration og ideer til nye og kommende projekter.  

                                       

Skriv et svar

