Beijing vol. 3

Tirsdag var vi på forlagsbesøg. Jieli Publishing House udgiver til maj Ida Jessen og Hanne Bartholins Carl bøger på kinesisk. Det var interessant at høre om Forlaget og om deres tanker om børnelitteratur og at se deres begejstring for Carl bøgerne. Jeg fortalte lidt om Høst & Søn / Rosinante&Co og havde nogle billedbøger med, som jeg præsenterede for dem og Lise havde taget Magiens stjerne med til dem. Herefter tog vi til The Pearl Marked og videre til Himmel templet, inden turen gik til The Bookworm festival, hvor jeg skulle deltage i en panel diskussion om børnelitteratur. Endnu en god dag med mange og meget forskellige oplevelser. 

   

         

I dag har vi været på madlavningskursus. Der var kun Lise og mig, så det var den rene luksus. Vi startede med et besøg på det lokale marked, og derefter lærte vi at lave fire retter. To kødretter og to grøntsagsretter. Sjovt og hyggeligt og meget velsmagende. Efter at have nydt en god og hjemmelavet frokost var vi forbi det lokale supermarked. Jeg synes altid, det er sjovt at besøge de lokale supermarkeder, når jeg rejser. 

Benene har været trætte i dag. Tror sjældent jeg har gået så meget som de sidste fem dage, men vi valgte alligevel at gå ud til Bookworm (boghandel med international litteratur og vært for den årlige Bookworm festival). Det skønne ved at gå er, at man får set meget mere og får et langt bedre indtryk af byens størrelse og af hvor forskellige de forskellige områder er. Lise er kanon god til at finde rundt og ellers er folk søde til at hjælpe. Et lille tip er, altid at have adressen skrevet ned på kinesisk. På vejen til Bookworm fik vi set et tempel. 

I dag skulle vi begge deltage i en paneldiskussion. Med mig som moderator skulle Lise tale om børnelitteratur sammen med Tove Appelgren (finsk forfatter, kendt for sine Linea  bøger), Kate Anderson (illustrator) og Arthur Charles (forfatter). Det var hårdt, men en sjov, interessant og lærerig opgave at være moderator i halvanden time. Jeg har klart fået blod på tanden og vil gerne prøve det igen en anden gang. I morgen skal Lise fortælle om sit forfatterskab.

   

               

Skriv et svar

