Hvad sker der med tiden?

efterår

“Året har 16 måneder: November december, januar, februar, marts, april maj, juni, juli, august, september oktober, november, november, november, november.” Sådan skriver Henrik Nordbrandt i sit så ofte citerede digt, “Året har 16 måneder”. Kunne jeg vælge selv, er jeg ikke sikker på, at november er den måned, jeg helst vil have flest af, men lige nu sidder jeg og tænker, hvor hede hulen blev 2014 af? Og ville et eller andet sted ønske, at vi lige havde en november mere inden det bliver december. Jeg ved godt, at året endnu ikke er omme, men der er kun halvanden uge tilbage af november og jeg synes lige, året er begyndt. Der er begivenheder og dage, der føles langt væk, men i det store hele føler jeg, at tiden forsvinder mellem hænderne på mig. Aftaler jeg gerne ville have lavet, ting jeg gerne ville have nået og film og udstillinger jeg gerne  ville have set, men som er kommet og gået, unden jeg nåede forbi. Og pludselig er det næsten en måned siden, jeg sidst har skrevet på min blog, selv om jeg troede det var i går. Men en ting har jeg lovet mig selv. December skal byde på rolige stunder, ikke for lange arbejdsdage, hygge med venner og børn, juneknas og julefryd.

Skriv et svar

