Hvis det er

Hvis det er er titlen på Helle Helles nyeste roman. En roman, der har fået den ene flotte anmeldelse efter den anden. Og det er så velfortjent, for det er virkelig en rigtig god bog. En bog, jeg gerne læser flere gange. Dels fordi den er så ekstremt velskrevet og fin, dels fordi jeg ved, at der er detaljer og nuancer jeg ikke har fanget i min første læsning. For er der noget Helle Helle virkelig mestrer, så er det at gøre det komplekse enkelt og lige til. Forstået således, at romanen fremstår ganske enkel og lige til, men der er flere lag og læseren udfordres, for hvad er og hvad er ikke… Der er en humor og varme i beskrivelserne. Jeg vil nu lade læseoplevelsen sive helt ind og om et par dage, vil jeg så lytte til Helle Helles egen oplæsning af Hvis det er. Bogen er på indholdssiden lige så god og fin, som omslaget er smukt.

20141006-222941.jpg

20141006-223022.jpg

Skriv et svar

