Åh de morgener

Hvem kender ikke de morgener, hvor alt er galt. Farven på koppen er den forkerte, der skulle ikke have været rosiner på havregrøden og hvorfor er det egentlig onsdag, når det burde være lørdag? Jeg tror, de fleste børneforældre vil kunne nikke genkendende til situationen i Cecilie Wallengren og Dorte Pontoppidan Thyssens Kamma Morgensur. Da min 18-årige datter læste den, sukkede hun dybt og sagde: åh, jeg kender det godt. Ja, det er ikke kun de små, der kan synes, morgenerne kan være lidt dumme. Jeg er vild med Kamma Morgensur, jeg er ikke neutral i min betragtning. Den er udkommet på min arbejdsplads og jeg er selv bogens redaktør, men hvorfor ikke dele sin jubel og kærlighed. For den er virkelig skøn.

20140902-203536.jpg

20140902-203543.jpg

Skriv et svar

