Pigen med paraplyerne – en positiv overraskelse

Da jeg var med min søn på Betty Nansen og se Don Quixote stod jeg i pausen og kikkede på plakaterne for sæsonens forestillinger og konstaterede, at den eneste forestilling jeg ikke havde set og heller ikke havde planer om at se var Pigen med paraplyerne. Jeg har det en smule anstrengt med musicals og plakaten talte ikke rigtig til mig. Jeg bemærkede den og blev for så vidt også nysgerrig, men jeg synes egentlig ikke særlig godt om den, den var egentlig bare en bekræftelse på, at det ikke var en forestilling, jeg skulle se. At det så endte med, at jeg i går netop så Pigen med paraplyerne skyldtes, at en kollega fortalte, at hjemme hos dem er filmen blandt favoritterne. En de alle sætter pris på og da forestillingen samtidigt har fået gode anmeldelser besluttede jeg mig for at udfordre egen skepsis. Og hvor er jeg glad for, at jeg kom af sted. Det er en super fin opsætning. Jeg skulle i starten lige vende mig til, at alle replikker synges, men det gik hurtigt. Stykket varer inklusiv to pauser 2 timer og 45 minutter, det lyder af lang tid, men det var det ikke. Historien er simpel, men det hele var bare så fint. En fin lille kærlighedshistorie, fantastisk sceneopsætning og en fin, lidt underspillet humor og med orkester på scenen. Jeg blev forført og er utrolig glad for, at jeg lod nysgerrigheden vinde og fik udfordret egen skepsis og kom af sted.

Læs om forestillingen her.

Skriv et svar

