Næsten alene med Søren Huus

På almindelige hverdage og ofte også i weekenden – med mindre jeg er ude og lufte en af kjolerne – har jeg som oftest en date med Ole Lukøje omkring midnat, men i går havde jeg og en del andre en ganske særlig date. Jeg var til midnatskoncert i Skuespilhuset. Et fantastisk koncept. Præcis kl. 0.00 gik Søren Huus på scenen i Skuespilhusets Foyer. Mange sad rundt om små borde, nogle stod langs siderne og mange – heriblandt min veninde og jeg – sad på ægte tæpper på gulvet. At sidde på gulvet helt oppe ved scenekanten styrkede fornemmelsen af intimitet. Selv om jeg tror, der var udsolgt, der var i hvert fald mange mennesker, så føltes det hyggeligt og privat, lidt som var det i ens egen stue, Søren Huus spillede det ene dejlige nummer efter det andet. Og det var en veloplagt og god Søren Huus. Jeg har altid været ret vild med Saybia og har ofte dem i ørerne på mine tidlige morgenløbeture, men jeg holder også rigtige meget af hans to solo albums. Jeg har lyttet og grædt under bøgetræerne på Smuk fest, jeg har hørt ham i Vega og nu også i Skuespilshusets Foyer og må sige, at han endnu en gang formåede at ramme mig, der hvor det gør ondt og gør indtryk. Han tør sætte ord på følelser også de meget svære og dem der gør ondt. Jeg håber ikke, at koncerten i går var min sidste midnatskoncert. Det er et genialt koncept. At jeg kommer til at høre Søren Huus igen, er jeg slet ikke i tvivl om.

20140323-191815.jpg

20140323-191836.jpg

20140323-191826.jpg

20140323-191858.jpg

20140323-191849.jpg

Skriv et svar

