I dag må være Joël Dicker dag

SANDHEDEN_HARRY_Q_forsideskitse_5.indd

I dag udkommer Joë Dickers Sandheden om Harry Quebert sagen en absolut must read. Jeg har ikke fået læst nok på det sidste og har nok lidt savnet en sluge bog, en af den slags bøger, man bare ikke kan slippe. Hvor man glemmer alt omkring sig og pludselig er weekenden bare gået og det eneste man har udrettet er at læse. En bog hvor alt, der forhindre læsning, føles som unødvendige og trælse forstyrrelser. En god bog med et intelligent plot, velskrevet og mest af underholdende og svær at slippe og sådan en bog er Joël Dickers Sandheden om Harry Quebert sagen. Jeg slugte den og måtte blot erkende, at det var træls at skulle på arbejde, når jeg nu hellere ville ligge på min sofa i selskab med Joel Dickers roman, jeg var lige ved at aflyse en kaffeaftale og valgte at tilbringe min lørdag hjemme på sofaen med bogen i stedet for at drikke vin med kær og skøn veninde, jeg kunne bare ikke slippe den. Og nu efter endt læsning overvejer jeg at starte forfra. For det er en af de bøger, som man er ked af at være færdig med og hvor man misunder alle dem, der stadig har den til gode. Den markedsføres som en kærlighedshistorie, en mordgåde og som en bog om drømmen om at skrive et mesterværk. Og den kan det hele. Den burde få og har fortjent en bred læserskarer, den har i hvert fald potentialet. Plottet er genialt, bogen velskrevet og medrivende og personkarakteristikkerne velfungerende og gode og kompositionen genial. Jeg kan kun opfordre til, at man aflyser weekendens planer, og isolerer sig på sofaen i selskab med Joël Dickers Sandheden om Harry Quebert sagen, jeg tvivler på, man vil fortryde det.

Skriv et svar

