Følelsen af intimitet

I går var jeg med en god ven på Store Vega til en af Mads Langers mange udsolgte solokoncerter. Det var min fjerde Mads Langer koncert i 2013. Jeg hørte ham på Store Vega i foråret og i Tivoli og på Smuk fest i sommer. Men hvor de øvrige har været med band, var dette en solokoncert. Det var en siddende koncert, min første af den slags på Vega. Egentlig er jeg mest til stående koncerter, men det fungerede rigtig godt i går. Hvor mange siddende publikummer et udsolgt Store Vega kan rumme, ved jeg ikke, men vi var mange, men alligevel lykkedes det Mads Langer at skabe en følelse af intimitet og nærhed. Det var en stor og ret skøn oplevelse. Jeg cyklede fredfyldt, glad og en smule melankolsk (på den gode måde) hjem. Som min gode ven sagde, man var helt opfyldt af indre ro og glæde, da man kom hjem. Imponerende hvad god musik kan gøre ved en.

Skriv et svar

