Afsked og velkomst

Jeg havde tre ting på programmet i dag – ud over at fastholde min plan med en julemåned i mindfuldness’ens tegn. Det har været min plan, at min december skulle være uden stress, med fokus på nuet, afslapning og hygge. Og hidtil har det været nogle gode decemberdage. Herlig julefrokost på job, skøn julefrokost med gode veninder og hyggestunder med folk, jeg har set alt for lidt på det sidste. Men tilbage til i dag. På programmet var rengøring, afskedsreception hos Frk. Svendsen – vidunderlig butik (og kvinde), som i dag kunne fejre 10 års fødselsdag (altså butikken), men altså også markere, at tiden er kommet til, at Frk. Svendsen skal betræde nye veje – og et smut forbi Det nye Design julemarked på H.C. Ørsteds vej.

På vej til Vanløse og Frk. Svendsen kom jeg forbi en skøn lille perle – en ny åbnet, super fed butik på Peter Bangs Vej. En af den slags skønne butikker, man ellers næsten kun finder på Nørrebro. Butikken hedder Hapengood og er den herligste genbrugsbutik med et skønt udvalg af 1950/60’er porcelæn, gamle reklameskilte, teaktræsmøbler etc.

Derefter tog jeg til Vanløse, jeg skal være den første til at forstå behovet for at prøve nyt, men trist er det nu, at Frk. Svendsen lukker. Nogle af mine skønneste kjoler er Frk. Svendsen design. Heldigvis fortsætter Frk. Svendsen med at sy. Jeg fik nydt et glas gløgg, krammet – god vind med hvad fremtiden må bringe – og købt den skønneste Frk. Svendsen buksedragt, som jeg vist kommer til at bruge en del.

Min lille rundtur sluttede så i en baggård ved H.C. Ørsteds vej, hvor et af byens bedste julemarkeder findes. Fristelser var der nok af, men det blev blot til enkelt julegave.

Og som kronen på en skøn dag blev det også til en kop gløgg på en cafe med en meget kær veninde – åh lykke! Og min varmeste anbefaling af, at man når en tur forbi Frk. Svendsen i Vanløse, inden hun lukker den 20. december, at man tjekker Hapengood ud og til næste år holder øje med Det nye Design julemarked (de har også et forårsmarked).

20131215-184013.jpg

20131215-184039.jpg

20131215-184028.jpg

Skriv et svar

