Det gælder om at holde hovedet kold

I denne uge har jeg tre timers undervisning i Oksbøl. Emnet er litteratur på mellemtrinnet og skal både indeholde børnelitteraturhistorie, nyheder og tendenser samt konkrete ideer til litteraturundervisningen på mellemtrinnet. Den præsentation er næsten, men kun næsten i hus. Jeg har også et oplæg i Slangerup. Her er emnet nyheder fra Forlaget, så den er egentlig enkelt nok. Her var den store kunst udvælgelsen. Hvilke titler skal fremhæves, men den er klaret, beslutningen taget og foredraget ligger klar på usb-stilket. Og så er der lige to små præsentationer i Bukarest og de er ikke helt på plads. Her kæmper jeg både med indhold, form og præstationsangst. Jeg tænker, det nok skal gå, men havde håbet, at jeg i dag hoppede under dynen med visheden om, at de to præsentationer var på plads, men det er de ikke. Men uanset hvad, så skal jeg bare sætte sidste punktum i dem alle i morgen. I næste uge venter to nye udfordringer. Ingen har lovet, at det skulle være let og jeg holder jo i bund og grund rigtig meget af udfordringer. Så selv om det er lidt hårdt pt., så er det også spændende og sjovt.

Skriv et svar

