Svensk skærgårdsidyl

Efter arbejde fredag drog jeg med en veninde mod Göteborg. Efter en lang og lidt travl arbejdsdag virkede det først lidt uoverskueligt med en 3½ lang biltur, men da vi først sad i bilen og var på vej, var det super hyggeligt. Og jeg var så heldig, at jeg ikke skulle koncentere mig om at køre, men blot underholde og slappe af. Fra Göteborg sejlede vi til Brännö, den skønneste svenske skærgårdsø, hvor en anden veninde har det hyggeligste og smukkeste beliggende sommerhus, hvor vi sammen skulle tilbringe weekenden. Lørdag tog vi ind til Göteborg, hvor vi skulle mødes med sommerhusets heldige ejer. Egentlig havde jeg haft det lidt blandet med at skulle ind til Göteborg, da jeg egentlig bare gerne ville være på paradisøen, men Göteborg er en super hyggelig by, og vi havde en virkelig hyggelig, sjov, dejlig og lidt for dyr (men købene er fede) shoppetur. Spiste skøn, tyrkisk frokost på En Deli i Hage (Hage Nygate 15), drak kaffe og tog den største af alle store kanelbullar med retur til øen, hvor den stod på afslapning og skrærgårdsidyl og aftensmad på det lokale værtshus resten af dagen. Søndagen stod på stille morgenhygge, gårtur og snak på terrrassen, inden turen atter gik mod Frederiksbegr. En skøn og dejlig afslappende måde at tilbringe en weekend på. Jeg glæder mig allerede til næste gang. For en sådan håber jeg virkelig, der bliver.

20131014-130002.jpg

20131014-130049.jpg

20131014-130057.jpg

20131014-130106.jpg

20131014-130114.jpg

Skriv et svar

