Afservisering

I går gik togsteawardesssen sin sidste tur med salgsvognen i DSBs intercity-toge. Engang fik man vasket sin forude, imens man tankede bilen, nu er mange tankstationer 100 % selvbetjente. Vi bærer selv vores kuffert op på vores hotelværelse, en gang blev det gjort. Vi putter selv vores varer i en plastiskpose eller i den medbragte taske, en gang var der en servicemedarbejder til det samme. Jeg har intet imod selv at putte mine varer i pose, selv at bære min kuffert etc., men jeg glædes, når jeg ser, der er overskud til at hjælpe dem, der virkelig har behov. Og et eller andet sted er det da trist, at alt hvad der har med service at gøre, lige så stille forsvinder. Det handler ikke kun om, at der forsvinder arbejdspladser, men også om at det lille ekstra sorteres fra som værende unødvendigt. Og det er da sådan set lidt trist.

Skriv et svar

