Nu vi taler om udfordringer…

Jeg kan godt lide faglige udfordringer. Og føler egentlig jeg har meget godt styr på, hvilke jeg skal gribe og hvilke jeg skal takke nej til. Og at takke nej kan jo i sig selv også være en udfordring. Det er imidlertid ikke alle udfordringer, der er lige velkomne. Dagen i dag startede med en udfordring, jeg umiddelbart godt kunne have været foruden. Jeg har tilbragt natten i Århus – på skønne Villa Provence – da jeg i dag skulle deltage i konferencen, Hvad kan den digitale børnelitteratur og hvordan møder den sine læsere? Planen var, at jeg skulle stå for en udstilling og ellers bare lytte. Men sådan skulle det så ikke helt være. 7.15 så jeg en SMS, hvor den foredragsholder, som skulle præsentere forlagets nye spændende app, Tavs, skrev, at han beklageligvis måtte melde fra. Min første tanke var, JEG GØR DET IKKE! Men i erkendelse af, at der jo egentlig ikke var nogen vej udenom. Mere end 100 havde tilmeldt sig og havde en forventning om at høre om projektet. Så konklusionen blev, at jeg kastede mig ud i det og måtte holde et ikke forberedt foredrag. Jeg vil til en hver tid foretrække en længere varsel og at møde forberedt, men det gik ganske fint og det endte med at blive en god oplevelse. Det var egentlig en rar fornemmelse at kunne træde til og at kunne levere noget brugbart med så kort varsel. I det hele taget har det været en interessant og spændende dag i godt selskab, stemningen var rigtig god. Og der var gode og inspirerende indlæg og samtaler.

Skriv et svar

