Robin Hood i regnvejr

I går var jeg med min søn, en veninde og hendes søn i Ulvedalene (Dyrehaven) og se Det Kongelige Teaters forestilling Robin Hood. Jeg har flere gange (de forgangne sæsoner) overvejet, at jeg burde se en af disse stort anlagte udendørs forestillinger, men det er hvert år blevet ved tanken. Så herligt, at det i år – takket være min venindes gode initiativ – lykkedes. Og faktisk var det lige ved ikke at lykkedes, selv om billetterne var i hus. Ganske få timer før, forestillingen skulle starte, styrtede det ned, tordenen bragede og lynene oplyst det mørke uvejrshimmel. Og selv om lyn og torden var overstået, og regnen stilnet af, da vi ankom til Ulvedalene, startede forestillingen en halv time senere end beregnet, da arrangørerne lige ville se vejret an. Vi fik lidt støvregn, men det blev ikke på noget tidspunkt rigtig træls og på nær den sene start og en pause i andet akt, blev forestillingen gennemført uden vejrproblemer.

Og det var en stor og god oplevelse. Helt fantastiske omgivelser og en imponerende scenografi. Desværre kunne jeg godt have ønsket mig, at forestillingen havde været uden indlagt slapstick humor. Det blev sådan lidt holbergsk komedie på den lidt trælse både. Robin Hood er en god og i sig selv stærk og dramatisk historie, som jeg mener, ville have gjort sig bedre uden disse ikke så vellykkede “falden på halen” forsøg. Blev den del skåret væk, havde det været helt perfekt. Opsætningen iøvrigt og de perfekte omgivelser gjorde det i midlertid til en god oplevelse og jeg tror, at jeg vil være at finde blandt publikum igen til næste år.

20130620-224824.jpg

20130620-224845.jpg

20130620-224904.jpg

Skriv et svar

