Film, der spejler barsk virkelighed

Nordvest

I går var jeg i biografen mine to børn og se Nordvest. Det er en meget barsk, men helt utrolig god, stærk og meget velspillet film. Jeg kan kun anbefale, at man går ind og ser den. Men munter det er den ikke, så alt for sarte sjæle, skal måske overveje at blive hjemme, selv om de fleste unge og voksne, vil have meget godt af at se den. Det er en tankevækkende film, der skildrer hvad der er nogles hverdag. Det er et lille stykke af en virkelighed, som de fleste af os ville ønske ikke var eksisterede, men som ikke desto mindre er alt for manges virkelighed. Jeg tænker, at det er en super vigtig film ikke mindst i disse tider med bandekrig og hvor gruppen af udsatte børn og unge desværre ikke er blevet mindre. Filmen gav mig på litteratursiden lyst til at genlæse Jakob Ejersbos Nordkraft (2003).

Skriv et svar

