Børnelitteratur i en globaliseret verden

I går var jeg til Bogfestivalens årlige konference på Carlsberg. Temaet var i år: Børne- og ungdomslitteratur i en globalisert verden. Se programmet her. Det er var god, dynamisk og inspirerende dag. Og så var det lidt som at komme til fætter-kusine fest. Den børnelitterære verden er ikke så forfærdelig stor, så jeg kendte rigtig mange af deltagerne, så udover at det altid er inspirende og godt at komme ud og få nye inputs og blive præsenteret forskellige tanker og tendenser, er selve netværksdelen også god, hyggelig og gavlig. Jeg synes altid, at jeg efter den slags konferencer cykler hjem med fornyet energi. Kunsten er så at få den brugt. Heldigvis er jeg midt i forberedelsen af både et foredrag og en workshop til De små læser i Rebild i næste uge, og selv om emnet er et ganske andet, var det allegivel inpsirerende og motiverende at være af sted i går.

Se evt. mere om Bogfestivalen her.

Skriv et svar

