Komik på Betty Nansen

Linda P

Da jeg først hørte om forestillingen Tjener for toBetty Nansen var min egentlige konklusion, at det ikke var en forestilling for mig. Jeg er ikke den store fan af komedier på teater. Tænker, at det har noget at gøre med, at da jeg som barn blev taget med i teater, var det næsten altid komedier, vi så, ofte på ABC teatret, så mætningspunktet er for længst nået. På den anden side er det jo ved at være ganske mange år siden, så måske en moderne komedie, ville være lige i skabet og Tjener for to har faktisk fået ganske flotte anmeldelser og jeg kan meget godt lide Linda P, så det endte alligevel med, at jeg købte billetter til forestillingen. Men jeg må indrømme, at jeg nok ikke er helt oppe at flyve sammen med de mest begejstrede af anmelderne, jeg er dog mere begejstret end min ledsager. Jeg skulle lige godtage præmissen, da komedier – i min optik – nemt kan virke lidt overstadige og lidt for faldende på halen agtige, og det var også tilfældet med Tjener for to, der lægger sig mellem komedie, parodi på genren og absurt teater. Da jeg først havde godtaget præmissen, synes jeg egentlig, at det var en ganske god og udmærket sjov forestilling. Desværre udløste det bare ikke de store kropslige latterkramper, som jeg havde håbet på. Men absolut ingen dårlig forestilling. Og måske den bare ramte mig en dag, hvor lattermusklerne ikke var helt velsmurte. Så har man lyst til komedie, en yderst veloplagt og sjov Linda P, der til en hver tid er klar på at spille med og op til publikum og i selskab med et skøn gruppe skuespillere, så er et besøg på Betty Nansen slet ingen dårlig ide.

Skriv et svar

