Lidt for voldsom for den tøsede drengerøv

Forleden var jeg inde at se Quentin Tarantinos Django. Jeg havde rimelig store forventninger og var, synes jeg, forberedt på, at det ville blive blodigt og voldsomt, men må indrømme, at jeg nok ikke var helt forberedt, i hvert fald blev det lidt for meget. Det er på mange måder en rigtig god film. Flot filmet, velspillet og med en dejlig underspillet humor og vildt grotesk. Jeg kan godt lide parodien og det groteske, men det bliver bare for meget. Når det groteske overdrives, bliver det plat og unødvendigt. Jeg havde fået at vide, at tiden fløj af sted og at man ikke følte, at man sad næsten tre timer i biografen, det er jeg ikke helt enig i, jeg synes, den var lang, også for lang. Og alligevel vil jeg ikke sige, at det er en film, man skal holde sig fra, man skal bare være forberedet på, at det er Tarantino på fuld udblæsning og at han også går længere, end han havde behøvet. Men altså der er rigtig meget godt ved filmen og ja, jeg valgte så at kikke væk, når det blev for meget og ville have ønsket, at en skarp redaktør havde skåret den med sådan ca. en halv time, så man var gået fra biografen med et wauw og med fokus på det originale og flotte og ikke med en træthed og overmæthed og lettere kvalme.

Skriv et svar

