I selskab med nørderne

Søndag var jeg til Tegneseriequiz på Storm P museeet. Bag arrangementet stod Dansk Tegneserieråd og anledningen var delvist at markere, at vi får en tegneserieuddannelse i Viborg (linje for grafisk tegning) og at Storm P musset om ikke bliver tegneseriemusseum, så i hvert fald bliver vært for en ganske unik samling af tegneserier. Der var to quizhold med tre deltagere på hver, publikum var velkomne til at blande sig. Lokalet var fyldt til bristepunktet, trods regnevejr og blæst, håndboldfinale og at det var søndag kl. 17-19 et for mange (i hvert fald for mig) lidt problematisk tidsrum. Jeg tror kun, jeg så to børn blandt publikum, og det var mit klare indtryk, at de fleste var en del af tegneseriemiljøet og kendte hinanden. Det fik imidlertid ikke totalt udefrakommende som mig til at føle sig udenfor. Det var ganske fornøjeligt at være med. Personligt følte jeg mest af alt, at jeg var en flue på væggen hos nørd-klubben, (skal forståes posivit). Det imponerer mig, at der er folk, som har en helt ekstrem viden om et konkret emne, i dette tilfælde tegneserier. Og quiz’en var godt skruet sammen, den var varieret og gav deltagerne mulighed for at vise deres brede og store viden. Der var spørgsmål, rebusser, gæt en streg etc. Det er forhåbentlig ikke sidste gang, jeg har været til tegneserie-quiz.

Skriv et svar

