Fra bog til teater – Cykelmyggen på Østre Gasværk

Endelig har jeg fået set teaterforestillingen Cykelmyggen Egon Østre Gasværk. Jeg har altid holdt meget af Flemming Quist Møllers billedbog, og mener bestemt, den er blandt de billedbøger, som alle børn bør præsenteres for. Da jeg første gang hørte, at bogen skulle dramatiseres, var jeg en smule skeptisk, men har siden kun hørt rosende ord om forestillingerne, så forventningerne var høje, og de blev til fulde indfriet. Det er virkelig en super god forestillingen. Scenografien og kostumerne er fantastiske. Forestilingen er meget tro over for sit oplæg, og det fungerede super fint med bogens forfatter, Flemming Quist Møller, som oplæser. Ikke hele historien blev læst op, men oplæsningen sikrede sammenhæng og fungerede fint som voice over og supplement til sangene og handlingen på scenen. Jeg var af sted med to halv store drenge, altså ikke den egentlige målgruppe, men de og jeg var lige så begejstrerede som bogens og forestillingens egentlig målgruppe (+ 4 år, vil jeg tro). Får man muligheden, har forestillingen vores varmeste anbefalinger. Eneste anke var, at de ikke helt har styr på deres billetsalg på Østre Gasværk, det er anden gang jeg oplever dobbeltbooking, vi fik et sæde at sidde på, men drengene måtte på de såkaldte pudepladser, og jeg sad, hvor vi egentlig havde pladser, da den mor, der havde fået plads samme sted, tog sit ene barn på skødet. Det gik og vi havde en rigtig god oplevelse, men træls at vi ikke kunne sidde sammen og træls at konstatere, at ens pladser er optaget, når man kommer.

 

Skriv et svar

