Dansk børnelitteratur i Frankfurt

Jeg sidder nu i lufthavnen for anden mandag i træk. Sidste mandag gik turen til Oslo til møde om, hvordan man ved fælles hjælp og med udgangspunkt i den nystiftede Nordisk pris for børne- og ungdomslitteratur kan løfte (øge opmærksomheden på) børnelitteraturen i Norden. I dag går turen til Frankfurt, hvor jeg skal holde foredrag om Dansk børne- og ungdomslitteratur. Jeg glæder mig og nyder, at jeg stadig med jævne mellemrum bliver “kaldt ud” til foredrag. Noget af det jeg holder allermest af ved mit arbejdsliv.

Skriv et svar

