C.V. Jørgensens afløser!?

Jeg har været begejstreret for Saybia, siden deres første single udspil. Jeg har hørt dem live flere gange og ofte løbet med deres musik i ørerne. Men jeg var ganske længe om at opdage Søren Huss som solist. Jeg var godt klar over, at han havde udgivet sit single album, men ikke rigtig lyttet til det, før jeg hørte ham live på Smuk fest 2011, hvor han gav en helt fantastisk og meget rørende koncert under bøgetræerne fredag formiddag. En koncert jeg aldrig vil glemme, fordi den gik lige i hjertet og det er første og hidtil eneste gang, jeg har ladet tårerne trille til en koncert. Siden har jeg været meget bevidst om, at Søren Huss ikke kun fungerer med Saybia, men i den grad også som solist. Da min gode veninde Marie fyldte 40 i august, var det da heller ikke svært at finde på, hvad hun skulle have. Jeg havde længe vidst, at det skulle være en særlig oplevelse. Og det blev det. I fredags var vi på Store Vega og høre Søren Huss. Han spillede numre fra begge sine CD’er. Det var en meget anderledes koncert end den under bøgetræerne, da der var mindre snak, men det blev den ikke ringere af. Det var en Søren Huss i topform og stemningen i Vega var skøn, publikum ville i den grad musikken. En god og intens oplevelse, wauw.. Og da jeg stod der og nød musikken og lod verden omkring mig forsvinde, gik det op for mig, at Søren Huss på mange måder minder rigtig meget om C.V. Jørgensen, som jeg er meta fan af, så det er bestemt ment som et kompliment. Der er noget ens over deres stemmer og så formår Søren Huss som C.V. Jørgensen at skrive tekster, man gider lytte til og tænke over. Også selv om Jørgensen nok ville vinde, hvis det kom til tekst battle…

20121202-223934.jpg

20121202-223955.jpg

Skriv et svar

