Vokset op med agent 007

Det var min 10 år ældre storebror, der introducerede mig for James Bond, ligesom det var ham, der introducerede mig for så meget andet, der har haft stor betydning, heriblandt en af mine til alle tider favorit film, The Deer Hunter. Om jeg har set alle James Bond filmene, ved jeg faktisk ikke, men jeg har i hvert fald set rigtig mange. Der er noget trygt og hyggeligt ved James Bond, fordi de er knyttet til gode minder, men også fordi jeg siden, jeg var en halvstor pige har været til actionsfyldte og spændingsmættede film. Og jeg er da heller aldrig i tvivl om, hvorvidt jeg skal se den, når biograferne har en ny Agent 007 film på programmet. Torsdag var jeg med mine to store børn inde og se Skyfall. Forventninger var ret store. Dels fordi James Bond forventes at leverer, dels fordi jeg synes, det er vildt hyggeligt, at begge børn nu er så store, at de kunne komme med og at de rent faktisk også havde lyst til det. Og forventningerne blev indfriet, ikke kun fordi det var hyggeligt med en biotur med børnene, men især fordi det er en rigtig god film. Skyfall er en ret anderledes Bond film, den er på mange måder mere stille, alvorlig og psykologisk, men det fungerer. Samtidigt med, at der, som der skal være i en rigtig Bond film, er nogle virkelig gode actionscener. Og jeg kunne ret godt lide, at de er ret fantasifulde, når det gælder valg af våben/forsvar i en afgørende scene, om hvilken jeg ikke skal røbe mere her. Og så er Daniel Craig uden tvivl den helt rigtige i rollen som Bond!!

Skriv et svar

