Små verdener… Maincraft i den virkelige verden…

Jeg har altid været fascineret af dukkehuse. Jeg husker tydeligt, da jeg så en udsendelse om Titanias Palads og siden så det i Legoland (nu kan det ses på Egeskov Slot), og da min mor jeg og jeg var i Præstø og se et dukkehusmuseum – fantastisk! Men fascinationen gik ikke alene på de smukke og færdigproducerede dukkehuse, men også på alt det, man selv kunne/kan lave i miniture udgave. Hvad jeg ikke har lavet af møbler og tilbehør både til mit dukkehus og til mine daisydukker – er ikke småting. Selv om det snart er skræmmende mange år siden, så er fascinationen ikke forsvundet og det var derfor helt fantastisk at få Sabine Lemires nyeste bog i hånden. Med hendes Miniverdener – en byggebog får man et sandt overflødighedshorn af ideer til små verdener, man selv kan bygge. Der er ting, der er lette at lave og andre, der kræver lidt mere fingersnilde. Det er verdener børn kan lave alene og sammen med deres forældre. Og så er det en bog, det bare er skønt at forsvinde ind i. Den er inspirerende og dejligt personlig. Og så er det jo rent maincraft i den virkelige verden… Hurra for kreativiteten. Godt gået, Sabine!!

2 thoughts on “Små verdener… Maincraft i den virkelige verden…

  1. Pingback: Efterårstid er kreatid | Anette Østers Blog

Skriv et svar

