Se min kjole

I dag er kjole dag, i dag er Kammas kjoler dag, i dag er en ganske særlig dag, en dag jeg har set frem til meget længe.. Noget af det, jeg virkelig nyder ved mit job, er, at det altid resulterer i noget meget konkret, forenden af tunnelen ligger bogen. Og jeg tror aldrig, at jeg holder op med at nyde, når en af “mine” bøger lander på forlaget frisk fra bogbinder og jeg utålmodigt må vente på, at de er kølet ned, så man kan flå dem op af kassen (er de kolde, bunker de). Men jeg må også bare indrømme, at det sker, at der er bøger, der fylder lidt mere end andre bøger. Bøger, der også giver redaktøren sommerfugle i maven. Sådan en bog er Kammas kjoler af Cecilie Wallengren og Dorte Pontoppidan Thyssen, som udkommer i dag. Både forfatter og illustrator er debutanter, og illustratoren er gift med min tvillingebror. Det er noget ganske særligt, at få lov til at debutere to på en gang og så med så ganske vidunderlig en billedbog som Kammas kjoler, det er lige til at blive helt glad af indeni. Så i dag er smilet stort. Talen er vist ved at være på plads og kl. 16, fejrer vi så Kammas kjoler, Cecilie og Dorte med en reception, hvor rygtet vil vide, at der kommer rigtig mange.

Kort om Kammas kjoler

Kamma elsker kjoler. Hun vil helst have kjole på hver eneste morgen – og helst sin jordbærkjole. Desværre er Kammas mor ikke enig. Når det er regnvejr, skal man da have varmt tøj og regnbukser på! En dag bliver Kamma godt gammeldags vred. Bevæbnet med saks og skraldespand tager hun sagen i egen hånd.

Og Kamma findes også som påklædningsdukke og som mal-selv-ark. Og Kamma har også en facebookside.

One thought on “Se min kjole

  1. Pingback: Mere Kamma… | Anette Østers Blog

Skriv et svar

