Så kom den endelig…

Helle Vibeke Jensens helt vidunderlige værk, Bog nr. 1 landskaber, udgivet på hendes eget og til anledningen etablerede forlag, HEBIINU, udkom i dag. Den 11. september blev hendes værk på byens hegn indviet og i dag kom bogen så. Se mit indlæg om byens hegn her. Og hvilken bog!! Det er i den grad et kunstværk og der ligger mange timers fordybelse, nydelse og sansning forude. Jeg har endnu kun fået kikket en lille smule, men er allerede helt mundlam. Det er en udgivelse, der i den grad er kælet for ned til absolut mindste detalje. Det er et billedværk uden målgruppe, det er hverken børne- eller voksenlitteratur, men et værk til alle, der holder af billeder og æstetiske oplevelser. Jeg glæder mig som et lille barn til weekenden, hvor jeg vil give mig tid til at forsvinde ind i værket og bare nyde det og nyde, at der er nogen, der tør kaste sig ud i den slags udgivelser. Der er trykt 500 ex og de er numreret. Jeg har købt nr. 13. Når bind to kommer, vil jeg have nr. 24 og bind tre skal være nr. 28. Bogen kan købes via forlagets hjemmeside eller i Cinnober, den skønne lille butik, Landemærket 9 i København. Og så er det første gang, jeg har købt en varkum pakket bog.

HEBIINUs hjemmeside kan man se flere billeder fra den smukke smukke bog.

One thought on “Så kom den endelig…

Skriv et svar

