Lækker mad og god musik i smukke omgivelser

I går havde jeg sat min bror stævne ved Les trois cochons på Værnedamsvej. Her nød vi en rigtig lækker tre retters menu. Ud over at maden var en nydelse for smags- og synssanserne, er lokalerne vildt charmerende og hyggelige og betjeningen god. Stedet kan anbefales, man skal bare huske at bestille bord, da sandsynligheden for at gå forgæves ellers er stor. Efter en skøn middag gik turen til Koncerthuset i DR-Byen. Jeg har længe gerne ville opleve en koncert i netop disse omgivelser og hvor er de bare fantastiske. Det kan godt være, at der var nogle budgetter, der blev overskredet og at stedet af den grund har haft en lidt hård medfart, men hvilket sted, det er virkelig fantastisk. Alene omgivelserne er et koncert-besøg værd. At det så var Nikolaj Nørlund, der indtog scenen i aftes, gjorde ikke dagen mindre vellykket. Han leverede sammen med sit band en fantastisk og næsten tre timer lang koncert. For pokker, de kunne spille. Salen summede af muskglæde. Og jeg blev bekræftet i, at jeg har lyttet alt for lidt til den kære Nikolaj Nørlund, hvilket jeg straks vil få rettet op på. Og oplevelsen i går, vil jeg kunne leve højt på rigtig længe.

Eneste anke og den er desværre ret problematisk – lyden kunne have været bedre, hvilket jo er ret grotesk et sted som koncerthuset og vildt synd for de fantastisk dygtige musikere.

Skriv et svar

