Litteraturlyst og læring

 

Det er altid dejligt, når det man har skrevet foreligger på tryk. I dag udkommer Litteraturlyst og læring redigeret af Dorte Østergren-Olsen og Lene herholdt. Jeg har bidraget med en artikel, hvori jeg argumenterer for, hvorfor det er vigtigt at undervise i litteratur i skolen og med nogle ideer til, hvilke bøger man kan inddrage i undervisningen. Det var en lidt hård artikel at skrive. Dels brugte jeg lidt tid på at knække nødden mht. vinkel og fokus, dels er jeg super god til at gå rundt om den varme grød lidt for længe, når jeg skal skrive. Jeg vil egentlig rigtig gerne skrive artikler, og det går for det meste også meget godt, når jeg først er i gang, men det med at få sat sig og skrevet kan være lidt af en udfordring og kamp. Jeg håber, det bliver bedre, og måske skyldes det, at jeg skriver for lidt. I hvert fald må jeg er erkende, at de artikler jeg har en ide om at skrive, men som ikke er afsat, tja de bliver heller ikke skrevet, så en eller anden form for pisk skal jeg åbenbart have over mig. Bogen koster 298,- kr. og kan køber her.

Skriv et svar

