Heksejagt

Er det fordi, vi har fået en kvindelig statsminister eller er det bare et udtryk for, at grænsen mellem privat og offentlig for alvor er ophævet og at der ikke længere er noget, der hører hjemmet og privatlivets fred til, at Helle Thorning-Schmidt gang på gang må lægge ryg til diverse beskyldninger, angreb og kritik? Den politiske debat handler mere og mere om personfnider og mindre og mindre om det, det burde handle om. Så længe politikernes privat liv ikke har indflydelse på deres job og troværdighed, så bør deres privat liv være … ja, netop privat. Jeg må indrømme, at jeg synes, det er en mærkelig tendens, at offentligheden pludselig skal informeres om alt og at ægtefællers evt. seksualitet til stilles til debat. Derfor blev jeg så uendelig glad, da jeg læste Søren Ulrik Thomsens kloge ord i Politiken. Har du ikke allerede læst hans debatindlæg: Jeg har aldrig set så smålig en kampagne som den imod Thorning, så læs den her.

Skriv et svar

