Take This Waltz

Forleden var jeg til forpremiere på Take This Waltz og denne gang var jeg en smule bedre forberedt, end sidst jeg var i biografen. Da jeg var inde at se A Dangerous Method så vi traileren til Take This Waltz. Og udfra den var det en ganske sød og seværdig film. Og det er det. Kort fortalt handler den om Margot, der kommer følelsesmæssigt i klemme mellem to mænd. Hun er gift med Lou og de har tilsyneladende et godt og lykkeligt ægteskab med plads til hinandens små særheder. Men på en arbejdsrelateret rejse møder Margot Luke, som hun fascineres og tilstrækkes af. Filmen er flot filmet, valget af skuespillere er perfekt og det er på mange måder en rigtig fin, sød, sjov og dejlig film. Desværre kan den ikke helt se sig fri fra klicheer. Og uden at røbe for meget og uden at ødelægge den, for alle dem (nok primært kvinder), der endnu har den tilgode, så må jeg indrømme, at den lidt over midtvejs knækker og desværre falder i suppegryden med træls moral og klicheer. Alligevel anbefaler jeg den, fordi den har utrolig mange fine scener, den har humor og godt skuespil, at jeg så havde ønsket visse dele anderledes og mindre klichefyldte kommer i anden række. Det er dog nok en film, du skal tage veninden fremfor manden med ind at se.

20120819-114832.jpg

Skriv et svar

