Status efter endt sommerferie

Så er jeg atter tilbage på arbejdspinden, og selv om jeg, da jeg gik i seng i aftes, tænkte, at det ikke ville være ringe med endnu en uge, så føles det nu også ganske rart at være tilbage. Og det er også rigtig rart at være tilbage, imens der stadig er stille. Mange er stadig på ferie, men der er ikke helt så tomt, som der vist har været de sidste par uge. At komme tilbage minder mig om, hvor skønt og vigtigt det er at trives med sin hverdag. Hvor vigtigt det er, ikke kun at leve for sine ferier og weekender, men faktisk også synes, det er rigtig rart at være på arbejde og at have en vished om, at det ville være vildt tomt og fattigt uden. Jeg trives med mit arbejde og er så heldig at have nogle utrolig skønne og gode kolleger og så er det jo svært andet end at være tilfreds.

Jeg har haft tre ugers ferie. En uge i Berlin med mine børn og en god veninde. En uge hjemme sammen med børnene, hvor tempoet var lavt, hvor vi fik slappet af og hygget. Og en uge, hvor jeg var uden børn. Normalt holder jeg kun ferie, hvis jeg har børnene. Med seks uger, der skal dække et helt år, synes jeg, at ferien skal være sammen med dem. Jeg plejer hvert år at tage på Smuk fest, men ellers er al ferie med børnene, men i erkendelse af, at 14 dage – i hvert fald for mig – er i underkanten, hvis ferien virkelig skal gøre godt og lade op, valgte jeg at tage en tredje uge, selv om det så var uden børn. Og det blev faktisk en rigtig dejlig uge. Jeg fik nydt solen og varmen, der endelig kom, fik set gode veninder, læst og i det hele taget gjort alt det man skal i en ferie. Jeg vil til hver en tid foretrække at have ferie med børnene, men de har en alder, hvor det er et spørgsmål om år, før de vælge egne veje og ikke nødvedigvis ferie, der inddrager mig og så er det jo rart at mærke, at ensomheden ikke skræmmer, men at det også kan føles ganske godt, ligesom den gør det i den del af hverdagen, hvor jeg også må undvære dem. Selv om jeg også foretrækker den del af hverdagen, der er inklusiv børn.

20120730-131312.jpg

20120730-131407.jpg

Skriv et svar

