Bud på et par super gode krimier

Jeg læser ikke helt så mange krimier, som tidligere, men ind imellem synes jeg stadig, at det er ganske rart med en god krimi. Men den skal opfylde nogle helt basale krav. Den skal være velskrevet, der skal være et godt flow og et godt, velfungerende og troværdigt plot og det skal være underholdende. Det skal helst være en bog, det er svært at slippe inden sidste side er læst, så gør det mindre, hvis den efterfølgende er hurtig glemt. Nu nærmer sommerferien sig og ferie-tid er krimi-tid, og her kan jeg anbefale Lars Kjædegaards Den røde labyrint og Helle Vincents Den filippinske pirat. Den røde labyrint er Lars Kjædegaards tredje krimi og som de to foregående (Smukke Jan og Den sidste dommer) bliver man som læser ikke skuffet. Det er spændende og underholdenden. Det gælder også for Helle Vincents anden krimi, Den filippinske pirat. Jeg har ikke læst den første, Den afrikanske jomfru, men det er helt sikkert en af de bøger, jeg skal have læst i min ferie. Den filippinske pirat er velskrevet, underholden og har et rigtig godt plot og så berører et aktuelt og samfundsrelevant emne. Jeg håber inderligt, at Helle Vincent får mange læsere også blandt mænd, det er ikke bare en ny i rækken af femi-krimier.

Skriv et svar

