Åh Stockholm, du vidunderlige by

Jeg er taget til skønne, smukke Stockholm sammen med en kær veninde, som jeg har kendt, siden jeg var 6 år. Vi bor hos hendes moster lidt uden for centrum. Vi startede dagen på Fotografiske museum, et helt fantastisk sted, om jeg på det varmeste kan anbefale. Er helt ærgerlig over, at jeg ikke var opmærksom på stedet, da jeg var her sidste sommer med mine to børn, de ville have elsket det, men så må vi jo bare snart komme tilbage. Der var fire udstillinger – Helena Blomqvist: “Stories from Another World”, Steve Schapir (uden titel, men der var bl.a. billeder fra God father og Taxi driver), André Kertesz: “My France” og August Strindberg: “Bilden av Strindberg”. En rigtig god oplevelse og en fantastisk start på en vidunderlig Stockholmsdag. Resten af dagen tilbragte vi i Søder. Var i skønne butikker (fik købt fantastiske kjole og andet skønt tøj), spiste skøn frokost og bagefter daskede vi lidt rundt i Gamla Stan. Vi sluttede af på den ene af mine to absolutte favorit cafeer i Stockholm, Chokoladekoppen, den anden ligger ved siden af og hedder Kaffekoppen. De er de skønneste af skønne cafeer. I morgen står den på Alfons Åberg og Ingrid Vang Nymann udstilling.

Skriv et svar

