Mums … hveder

Jeg er vild med hveder, hvert år glæder jeg mig til torsdagen før St. Bededag, hvor aftensmaden består af hveder. Jeg tyvstarter ikke, til gengæld spiser jeg hveder til morgenmad resten af ugen, så når vi kommer til søndag, har jeg fået min ration hvidt brød for det næste år. Jeg plejer at købe hvederne hos bageren, men forsøgte i år også med en hjemmebagt portion, og det er bestemt ikke sidste gang, at jeg gør det. Kunsten bliver blot at vente til næste år. En del af nydelsen er jo netop, at der kun er hvede “gilde” en gang om året. En anden del af nydelsen er nok også de gode minder, der er forbundet med det. I min barndom fik vi også altid hveder. Ikke til aftensmad, men til aftenteen. Hurra for små, simple traditioner.

One thought on “Mums … hveder

Skriv et svar

