Fra frustration til flovhed

Jeg har netop postet et indlæg, hvor jeg brokker mig gevaldigt over den tyv, der – troede jeg – havde stjålet min pung i Netto. Efter at have brugt to timer på at spærre div. kort, sende anmeldelse til forsikring og politi og på at være rationel, men også frustreret, dukker pungen frem… I stedet for at føle glæde, blev jeg straks overmandet af en ekstrem flovhed og følelse af, at være dummere end politiet tillader og måske lidt vel rationel. Sagen er, at da jeg kom hjem med mine varer, og ville putte dem i køleskabet, ville jeg også lige tage min pung i træningstasken, så jeg ikke glemte den, når jeg siden skulle til træning. Hvad der lige er sket her ved jeg ikke, men jeg må have tænkt tanken to gange og allerede gjort det, i hvert fald var min taske tom og jeg kunne ikke finde pungen, var nok lettere hektisk og på kanten til panik, da jeg bare tænkte, at alle kort skulle spærres inden evt. misbrug (det vil jeg helst klare selv, altså misbrug af kort). Så jeg springer på cyklen og drøner tilbage til Netto og derefter hjem og får låst og spærret og ja… den historie kender I. Da jeg så nu vil pakke tasken og smutte til træning, hvad finder jeg så, hvor jeg mener, at jeg har ledt – min pung!! Jeg burde være glad og taknemmelig og det er jeg jo et eller andet sted nok også, men mest af alt føler jeg mig dum og meget pinligt berørt. Jeg kunne godt have brugt min søndag på noget mere festligt. Men igen jeg har så fået genopfrisket to ting – træk vejret dybt, kik alt igennem inden du konkluderer noget er mistet og pas godt på tingene, for det sker rent fakttisk, at folk få stjålet deres pung, når de handler. Heldigvis skete det alligevel ikke for mig i dag. Og om et par dage er jeg sikkert i stand til at grine af mig selv. Nynne har ikke levet forgæves, jeg minder til tider alt for meget om hende.

One thought on “Fra frustration til flovhed

Skriv et svar

