Kaos, men tro på at orden vil indfinde sig

Mine børn har besluttet, at de vil bytte værelse. Jeg forstår dem egentlig godt. Og min søns værelse har længe trængt til, at vi gjorde lidt ved det. Fik båret lego, warhammer og hvad der ellers tager plads uden at blive brugt op på loftet. Men jeg indrømmer gerne, at det er et projekt, jeg ikke helt har kunne overskue. Vi har en ganske dejlig lejlighed, men den er ikke stor og den sparsomme plads er i brug. Men ind imellem må man jo bare kaste sig ud i det uoverskuelige ellers sker der jo aldrig noget, så i erkendelse af, at jeg ikke ville vågne en morgen og tænke: “hvor har jeg dog bare en ekstrem lyst til at rydde op og male to værelser”, valgte jeg i stedet for nogle uger siden at sige, ok vi gør det i påsken. Og mine kære forældre meldte sig straks på banen til at komme ind og give en hånd med. Og det har de så sandelig også gjort. De rykkede ind i morges og det første værelse er malet, det andet mangler stadig, men den klarer min far og jeg i morgen. Lego med mere er båret på loftet sammen med endnu to kasser med bøger. Flere sorte sække båret i skralderummet sammen med min søns gamle seng (den nye er endnu ikke købt, men han har en madras). Jeg er generelt god til at smide ud bare ikke bøger og legetøj – suk… Stuen ligner noget der er løgn, et eller andet sted skulle vi jo stille det, der ikke kunne stå midt på gulvet på de to værelser, gangen og mit soveværelse er også godt proppet. Men det lykkedes at få ryddet sofaen, så min søn og jeg har kunnet sidde samme og hygge lidt her til aften og jeg får vel også ryddet et par senge, så vi kan få sovet lidt, inden det går løs igen i morgen. Kaotisk og uoverskueligt, men drivkraften har hele tiden været troen på, at det bliver rigtig godt, når vi er fremme ved målet. Og egentlig er det ved den tro og ved at se frem, jeg ofte får taget mig sammen til at kaste mig over projekter, jeg egentlig ikke helt kan overskue og måske heller ikke helt har lyst til. I juleferien var det seks af de høje og meget fyldte bogreoler, der blev ordnet og da uden forældre hjælp, men hurra for dem.

Skriv et svar

