Når nationen går i selvsving

Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke helt forstår den megen ståhej i forbindele med dronningens 40 års jubilæum. Fair nok at det skal fejres, at hun har siddet på posten i 40, men alligevel det hele virker en smule overdrevet og lidt hysterisk. Uanset, jeg kan jo bare lade være med at tænde for tv’et – både DR og TV2 har valgt, at tilegne weekendens sendeflade fejringen kun afbrudt af håndbold – og jeg kan undlade at tage ind til byen og så opdager man det faktisk næsten ikke. Den meget ståhej fik mig imidlertid til at tænke på en bog, jeg læste for rigtig mange år siden. Jeg tror næsten, det er helt tilbage i 1995, uanset husker jeg den som værende ret morsom, så hermed anbefales Sue Townsends The Queen and I. I bogen skal den engelske kongefamilie pludselig leve som ganske almindelige mennesker på helt almindelige vilkår, og det kan være lidt af en udfordring, men det kan faktisk også være ganske rart.

 

One thought on “Når nationen går i selvsving

Skriv et svar

