Raw food og social realisme

Her til aften har jeg indløst en ganske skøn julegave. Jeg holder af at give og modtage oplevelser. Og denne var en af de rigtig gode. Af en veninde fik jeg i julegave en middag på den forholdsvist nyåbnede restaurant Firefly og en biograftur. Der var super hyggeligt på Firefly og maden var utrolig god. Det var min debut med raw food, men det er bestemt ikke sidste gang, jeg har har sat tænderne i den slags mad. Det var en sansemættet oplevelse for smagsløgene såvel som for øjnene. Det smagte vildt godt, det mættede på en behagelig både og det var flot anrettet. Efter en skøn tre retters menu gik turen til Grand, hvor vi så Oslo, 31. august.  Jeg havde ikke på forhånd hørt om filmen, kun at den havde fået gode anmeldelser og at den ikke var blandt de muntre. Og egentlig var det ganske rart at sætte sig i biografen og være helt åben over for, hvad der måtte komme. Og hvilken film. Oslo, 31. august handler om den 34-årige Anders, der efter et længere afvænningsophold skal tilbage til tilværelsen. Den balancer utrolig fint mellem håb og håbløshed, mellem liv og fortabelse. Det er en virkelig smuk og stærk skildring af en ung mands svære døgn. Den er filmet og fortalt rigtig fint. Den er troværdig og en af den slags film, som vil sidde i kroppen i lang tid.

Skriv et svar

