Jeg holder af hverdagen

Jeg holder af hverdagen
Mest af alt holder jeg af hverdagen
Den langsomme opvågnen til den kendte udsigt
der alligevel ikke er helt så kendt
Familiens på en gang fortrolige og efter søvnens fjernhed fremmede ansigter

Af Dan Turèll, læs hele digtet her.

Og som Dan Turèll holder jeg også rigtig meget af hverdagen, ind imellem gør den bare sit indtog lidt for tidligt. Jeg indrømmer, at det var hårdt at komme op i dag og at jeg gerne ville have ventet med hverdagen til i morgen. Jeg synes bestemt, 2. januar burde være en fridag eller også skulle vi blot indføre dag 0 mellem den 31. december og den 1. januar. Jeg kunne selvfølgelig bare have valgt en ekstra feriedag, men jeg har ikke så mange tilbage at gøre godt med og det er jo også ganske hyggeligt at være med på årets første arbejdsdag. At gense sine kolleger og ønske dem godt nytår. Så mit kompromis blev at møde sent, så min dage startede med en nytårsskål – i smoothie – hvor vi ønskede hinanden godt nytår. Og jeg startede arbejdsåret med at vinde en af vores interne konkurrencer. Vi har tradition for, at vi i begyndelsen af året ud fra årets budget gætter på det pågældende års samlede omsætning samt på en eller to udvalgte bøgers samlede salgstal det pågældende år. Jeg var den, der var nærmeste det konkrete salgstal på den ene af bøgerne. En ganske dejlig start på et nyt år.

Skriv et svar

