Sherlock Holmes 2. Skyggespillet

I går var jeg med mine to ældste søskende, min ældste nevø og hans kæreste i biografen og se Sherlock Holmes 2. Skyggespillet. Vi er en pænt stor familie og vi har det rigtig godt med hinanden, men ses ikke så meget i dagligdagen. Faktisk er det mest i forbindelse med fødselsdage og højtider. Men jeg tror, at vi alle ved, at trods den manglende kontakt i hverdagen, er vi der for hinanden og vil til hver en tid stille op og hjælpe, når der er behov for det.

Sidste år var jeg uden børn i julen og blev derfor inviteret med min storebror og hans familie i biografen og se Klovn 2. juledage. Det var super hyggeligt og vi er blevet enige om, at det da godt kunne blive en slags tradition, derfor initiativet i går. Vi blev imidlertid også enige om, at der ikke behøver at gå et år, inden vi gentager successen.

Jeg kunne meget godt lide den første Sherlock Holmes film og blev heller ikke skuffet i går. Man kunne selvfølgelig indvende, at det er en noget mere aktionfyldt og kampglad Holmes, end ham vi husker fra bøgerne og de gamle film. Men jeg synes sådan set, at det er ok. Humoren og det ganske særlige samspil og venskab mellem Holmes og Watson er bevaret. Det er ingen dyb film, der sætter en masse tanker i gang, men det er solid og god underholdning i nuet, så jeg kan kun give den min anbefaling med på vejen.

Efter filmen gik vi på Cafe Svejk og fik et par øl og ønskede hinanden godt nytår. Cafe Svejk er en suer hyggelig og stemningsfyldt cafe med gode tjekkiske øl, så den kan også på det varmeste anbefales.

Skriv et svar

