Et krybe spil – herligt stykke på teatret Får 302

Endnu en dejlig december dag. Jeg besluttede for mange år siden, at min december ikke måtte være en stresset og hektisk måned, og det lykkes generelt meget godt. Jeg er forholdsvist struktureret og rationelt anlagt og det er ofte en stor hjælp, så selv om begge mine børn fylder år i julen og der er den almene jule-hygge-fejring, så er december ofte den måned, hvor jeg får slappet mest af, set flest mennesker og i det hele taget får hygget igennem. I dag mødtes jeg med en god ven, som jeg ser alt for sjældent, til en kop kaffe og en hyggelig sludder. Derefter tog jeg videre til Tony’s – skønt spisested, som klart kan anbefales – hvor en veninde ventede. Efter en super lækker middag drog vi videre til Teatret Får 302, hvor vi så Tomas Lagermann Lundmes Et krybe spil. En herlig skæv og super skøn forestilling. Teatret kalder forestillingen for “en rød, tragisk komedie om barmhjertelighed, ønsker, drømme og grå, leverpostejfarvet virkelighed.”  Med en skøn og grotesk humor, giver Lundme materialismen, ønskebarnet og forestillingen om at være perfekt og 100 % politisk korrekt en kærlig hånd over nakken. Det er sjovt, det er befriende, det er godt. Der er kun ganske få billetter tilbage, men det kan så absolut anbefales.

Læs Kulturkapellets anmeldelse her, Jyllands Postens her og Politikens her.

Skriv et svar

