Faaborg, Tårnby, Field’s og fødselsdag

Jeg holder rigtig meget af impulsive ideer og når tingene ind imellem går i en anden retning end planlagt. Weekenden, som allerede ligger en del dage tilbage, var en af den slags weekender, hvor jeg egentlig som udgangspunkt havde en del planer og ikke umiddelbart havde tænkt mig, at der skulle suppleres med yderligere, men heldigvis er det ikke alt, der går helt som planlagt. Fredag gik turen til Faaborg, hvor der var familiedag på min datters efterskole. Trafikken viste sig at være lidt af en udfordring. Det tog over to timer at komme fra Frederiksberg til Storebæltsbroen, men vi nåede frem. Ikke helt til tiden, men vi nåede det meste og som hver gang, når Faaborgegnens Efterskolen åbner sine dører og inviterer inden for, var det super hyggeligt. Var jeg 15 år, ville jeg også gå på Faaborgegnens efterskole, nu vil jeg i stedet glædes over det år min datter får der. Lørdag skulle min søn op og spille fodbold. Egentlig havde jeg tænkt mig, at jeg blot skulle aflevere ham i klubben og så hjem til kaffen… Men det er som sagt ikke altid, alt går som planlagt. Da der var ledige pladser i bilerne, der skulle fragte drengene til Tårnby, endte det med, at jeg tog med iført joggingtøj, morgenhår og klipklapper. En kær veninde var så sød at gå ned i min lejlighed og sætte smør med mere fra det efterladte morgenbord i køleskabet. Og hvilken kamp, drengene vandt 2-16 over Tårnby og solen skinende, så faktisk helt dejligt at blive revet med. Om eftermiddagen gik turen til Fields, hvor Lilian Brøgger og Dorte Futtrup fortalte om Hullet i himlens tilblivelse. Endnu en god oplevelse. Søndag var jeg til fødselsdag hos en veninde, super hyggeligt og da jeg efterfølgende skulle hente min søn hos en anden veninde, endte det med, at vi blev og spiste aftensmad hos dem. En dejlig weekend med mange små gode stunder og helt uden stress og jag.

Skriv et svar

