Valg og reception

Det er som bekendt valgdag i dag og så er det dagen, hvor vi på forlaget holder vores årlige efterårsreception, så jeg er ret så splittet. Jeg har glædet mig til receptionen og tænker, at det ender med, at jeg bliver aftenen og noget af natten med, men jeg vil også rigtig gerne se valg. Jeg kommer fra et politisk aktivt hjem, jeg er ikke selv politisk aktiv, men det er mig ikke ligegyldigt. Og valget i år er jo vildt spændende. Jeg håber så inderligt på et systemskifte. At jeg har set frem til i dag skyldes også, at jeg længes efter at få det overstået. Tre ugers valgkamp er jo egentlig ikke længe, men sandheden er vel også, at der har været valgkamp siden januar om ikke længere. Og magen til mudderkast skal man lede længe efter. Jeg synes rigtig mange politikere har haft utrolig travlt med at slå de andre i hovedet. Og duellen i går var da noget af det mest forfærdelige og pinlige, jeg længe har set. Jeg tænker, det er et udtryk for træthed og pres, men alligevel. Der blev råbt og afbrudt i et væk og så synes jeg egentlig også, at det er trist, at det er de samme emner, der er gået igen og igen. Hvor blev snakken om det kulturpolitiske egentlig af?! Nå, men i morgen er atter en dag og jeg håber, det bliver det røde flag, vi kan rejse. Og vil indtil da lade det kulturelle vinde og nyde vores forfattere, illustratorer, grafikere, konsulenter, kolleger og øvrige samarbejdspartneres gode selskab og en kold fadøl – skål!

Et herligt indslag i valgkampen! Set ved Nørreport Station.

One thought on “Valg og reception

  1. Pingback: Jonas Bengtsson og Woody Allen | Anette Østers Blog

Skriv et svar

