Formiddag i selskab med 170 5. og 6. klasseselever

I dag har jeg været en tur på Espergærde bibliotek. Under overskriften “Mød en forlagsredaktør til en spændende booktalk” var jeg blevet bedt om at fortælle elever fra 5. og 6. klassetrin om forlagsarbejdet og til at give dem nogle gode læsetips. Den første time var publikum 100 6. klasseselever og den næste time blev lokalet så indtaget af 70 5. klasseselever. Jeg indrømmer gerne, at jeg de sidste par dage, har spurgt mig selv om, hvorfor det egentlig lige var, at jeg havde sagt ja til dette arrangement. Nu ved jeg hvorfor og jeg er utrolig glad for, at jeg blev spurgt og at jeg sagde ja. Begge grupper var spørgelysne og vildt søde. Hvor 6. klasserne umiddelbart virkede mest interesseret i selve forlagsarbejdet, var gruppen af 5. klasser mere interesserede i at få anbefalet bøger, dele deres læseoplevelser og ytre ønsker om, hvilket bøger de mener, der mangler at blive udgivet. Det var en sand fornøjelse at tale til og med børnene. De havde en masse gode og relevante spørgsmål og jeg fik en masse gode ideer og input med hjem. Af de 70 5. klasseselever var mindst 2/3 flittige lystlæsere og det kan jo kun glæde en bogfreak som mig.

Skriv et svar

