Børnenes Bogdag i Århus

I dag har jeg tilbragt min dag på Børnenes Bogdag i Ridehuset i Århus. Børnenes Bogdag er en del af Vild med ord, som er blandt de mange initiativer i forbindelse med Århus fest uge. Jeg synes selv, at jeg havde fået lavet en ganske fin stand af bogkasser og et bord bygget af europaller og en glasplade (ikke min ide, en del af konceptet).

Ved ankomsten... Altså et "byg din egen stand" koncept.

Efter et par timer. Skilte og nogle plakater ville have gjort underværker, men ellers et ganske tilfredsstillende resultat

Formiddagen summede af liv, messen åbnede 8.45 og inden kl. 12 var de første 800 gået ind af hoveddøren. Det vrimlede med elever fra 1.-9. klasse. Og selv om de fleste mest var interesserede i alt, hvad der var gratisk som fx bogmærker, vores fine Antboy badget eller vores Mums kebab badget og diverse læseprøver, så var der også nogle sande læseheste i blandt og de var det hele værd. At se deres øjne stråle, når de fik at vide, at der snart kommer et nyt bind i deres favorit serie eller høre dem fortælle begejstret om de bøger, de har læst, var vidunderligt og overskyggede de stunder efter frokost, hvor der var stille og langt mellem de besøgende. Og det var vidunderligt at konstatere, hvor mange børn og unge, der kom af egen fri vilje i eftermiddagstimerne for at høre deres yndlings forfatter. Jeg indrømmer gerne, at det glæder mig og varmer mit lille hjerte, at papirbogen stadig kan fænge så mange og så afgjort har en trofast fanskare. Atter tilbage på Frederiksberg er det en træt, men glad forlagskvinde, der snart ligger sit hoved på puden.

Blandt dagens højdepunkter. Barnebarn og bedstemor hygger sig med og klukker højlydt over vores "Drengen, der ville smage en kebab" app.

Skriv et svar

