At have en datter på efterskole

For 14 dage siden kørte vi min datter til Faaborgegnens efterskole, hvor hun skal tilbringe skoleåret 2011/12. Det var en helt vildt god oplevelse, stemningen var god, hendes room mate gav et rigtig godt indtryk og min datter virkede utrolig glad. Nu har hun været der i 14 dage og er på sin første hjemme weekend. Det er skønt at have hende hjemme og mest af alt er det vidunderligt at mærke hendes glæde. Hun har fortalt og meget gavmildt delt sine oplevelser de første 14 dage i hendes nye hjem i en for hende ny landsdel, i helt nye omgivelser og blandt 115 andre elever og en flok lærere. Jeg er overbevist om, at året bliver en gave for livstid. Alene det at tage væk hjemmefra som 15-årig uden at kende en eneste på forhånd og så at skulle indgå i et fællesskab, hvor man er sammen 24/7. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det vil berige, modne og styrke. Og at jeg om et lille år få en endnu mere moden og kompetent – fagligt såvel som på livserfaringer – datter hjem. Det er selvfølgelig altid svært at undvære sine børn, men jeg tror, det er så uendelig vigtigt, at vi kan finde ud af at give slip. Og når jeg ser hendes glæde, hører hendes begejstring og med den følelse skolen og dens lærere har efterladt i mig, når jeg har været der, er det slet ikke så svært at give slip. Læs om vores første besøg her.

Skriv et svar

