Kung Fu Panda 2 og feriehygge

I denne uge har jeg holdt hjemme ferie med mine børn. Vi har haft en vidunderlig uge, med afslapning, hygge, Tivoli-tur, gode film, forbydelse med en god bog (Frihed af Jonathan Franzen), cafe-hygge og besøg hos mormor og morfar. Det er måske ikke det bedste ferievejr, på den anden side har vi haft nogle dejlige solskinsdage og selv om det regner, er det jo ikke koldt, så no complains herfra. Bare det at have ferie er skønt og yderst tiltrængt. Jeg har været helt vildt træt og har sovet, som jeg ikke har sovet længe, men det er vel også det ferien handler om. Ro og hygge med familien. Noget af det jeg virkelig nyder at have tid til i min ferie – udover samvær med mine børn – er tid til at forsvinde ind i min bog og til at se gode film og helst i biografen. Mandag så sønnen og jeg Harry Potter 7, del 2 og i går så vi Kung Fu Panda. Så vidt jeg huske, syntes jeg meget godt om den første og trods min skepsis for 2’ere, valgte vi at se Kung Fu Panda 2 i går. Flere har anbefalet den og min søn ville gerne se den. Og vi blev ikke skuffet. Vi så den i 2D, 3D havde sikkert været en smule flottere, da der faktisk er nogle helt vildt flotte landskabsbilleder, men den fungerede også rigtig godt i 2D, så vi sad ikke og fortrød valget, heller ikke at vi gik ind og så den. Det er en rigtig fin film. Der er action og spænding, men også en historie med et ordentlig plot og dejligt med humor. Så bestemt en anbefaling af Kung Fu Panda herfra, hvis man trænger til en biograftur i ferien. Og i aftes så jeg så Pretty woman med min datter. Det er rigtig mange år siden, jeg sidst har set den, men dejligt at konstatere, at den stadig holder og at det bestemt ikke var sidste gang, den kørte over skærmen på mit tv.

Skriv et svar

