Harry Potter 7, part two

I mandags var min søn og jeg inde at se den sidste Harry Poter film. Vi har set de fleste af filmene sammen. De første, når de kom på dvd og de seneste sammen i biografens mørke. Han kan bøgerne uden ad. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange han har hørt Jesper Christensens fantastiske oplæsning, men det er mange. Hver aften, når han skal sove, er det Harry Potter der kommer på cd-afspilleren og sådan har det været de sidste 3-4 ja måske fem år. Ret fascinerende. Selv har jeg kun læst de tre første bøger, men altså set alle filmene. Den første så jeg med stor begejstring med nogle daværende kolleger. Jeg syntes, bogens stemning og univers var ramt ret godt. Med de efterfølgende film, indrømmer jeg gerne, at jeg ikke helt følte mig som målgruppen og efter den tredje film, var det med fjerde og femte fint nok at se dem sammen med sønnen, når dvd’en kom ud, men jeg må indrømme, at jeg med den sjette og de to dele af 7’ren er blevet fanget lidt ind i universet igen. Og jeg må indrømme, at jeg synes, Harry Potter 7, part two er en rigtig fin afslutning og at det gav rigtig god mening at se den i 3D. Jeg føler ofte, at 3D primært er en undskyldning for at sætte prisen yderligere op på biografbilletten, men dennegang gave det en dybde, jeg synes ret godt om. Og sønnen, ja, han var jublende og glæder sig allerede til et gensyn, når dvd’en bliver frigivet – vi har aftalt en Harry Potter-marathon, hvor vi genser alle film inden for en ganske kort periode. Jeg må indrømme, at jeg synes, at Rowling med Harry Potter har fået skabt et fascinerende og spændende univers. Og at Harry Potter bøgerne så har fået flere – især drenge – til at læse, er jo en skøn bonus.

One thought on “Harry Potter 7, part two

  1. Pingback: Kung Fu Panda 2 og feriehygge | Anette Østers Blog

Skriv et svar

